Heb jij een webwinkel, maar weet je nog niet precies hoe je het beste mensen naar je webwinkel kan krijgen? Of wil je simpelweg de omzet verder vergroten en nog meer mensen naar je shop hebben? Dan hebben wij hieronder 4 verschillende tips voor je op een rij gezet waarmee jij hier direct voor kan zorgen.
SEO en SEA slim combineren
Een van de meest populaire online kanalen om bezoekers vandaan te krijgen zijn SEO en SEA. SEO zijn de organische resultaten in Google. Dit creƫer je door op de lange termijn je website te blijven verbeteren. Wanneer Google jouw website goed vindt passen bij de zoektermen van gebruikers dan zullen zij je sneller hoger later ranken.
SEA zijn de betaalde resultaten bij de zoektermen in Google. Door te betalen kun je hier dus direct bezoekers op binnen krijgen. Vaak zit hier wel een kostenplaatje aan, maar door goed bij te houden wat je eraan uitgeeft en wat je er precies voor terugkrijgt weet je of dit het geld waard is. Zie hier ook nog meer tips voor als je gaat starten met zoekmachine marketing.
Offline kanalen inzetten
Veel bedrijven zijn zich de afgelopen 10 jaar bijna alleen maar gaan focussen op de online kanalen, maar veel slimmer is om ook de offline kanalen niet te vergeten. Je kunt je shop bekend maken door lokaal gevelreclame te gebruiken op je bedrijf. Je bedrijf straalt hier ook veel meer professionaliteit mee uit. De juiste gevelreclame kun je inzetten door samen te werken met een professioneel bedrijf dat jou ook direct goed kan assisteren. Er zijn namelijk ook nog weer veel verschillende vormen van gevelreclame, zoals gevelborden, doosletters of spanframes.
Naast gevelreclame kun je ook gebruik maken van lokale kranten en/of tijdschriften. Dit is helemaal handig en nuttig om lokaal goed onder de aandacht te komen.