Shopping Gids

Online business: hoe vind je een gat in de markt?

Een ding is duidelijk: je wilt graag jouw eigen product verkopen online. Het lijkt je heerlijk om vanuit huis te werken, van niemand afhankelijk te zijn en niet perse tijdens de kantooruren hoeft te werken. Het enige wat nog ontbreekt is een goed product. In de praktijk blijkt het best lastig om een gat in de markt te vinden, zeker omdat veel dingen natuurlijk al gedaan zijn. Hieronder vind je inspiratie voor het vinden van een geschikt product. Doe er je voordeel mee!

Plastic spuitgieten

Bij plastic spuitgieten wordt er vloeibare kunststof in een matrijs gespoten. Dit maakt het mogelijk om kunststof of plastic in elke willekeurige vorm te spuiten. Er zijn verschillende bedrijven in Nederland en het buitenland die deze dienst aanbieden. Je zult eerst een ontwerp van het product moeten maken. Vervolgens ontvang je een proefontwerp. Op basis van dit ontwerp besluit je of je meerdere producten wilt laten produceren of niet. Bij plastic spuitgieten gaat het vaak om grote aantallen en niet om slechts enkele producten. Deze manier van produceren is niet echt geschikt voor ondernemers die niet aan massaproductie zitten te denken.

Bestaande producten verkopen

Het is natuurlijk ook mogelijk om bestaande producten te verkopen. Zo kun je bijvoorbeeld een bezoek brengen aan aliexpress, hier producten kopen en deze verkopen. In dit geval ben je minder afhankelijk van de fabrikant. Vaak zijn er meerdere aanbieders door dezelfde producten. Potentiële klanten zouden de producten natuurlijk ook gewoon kunnen kopen bij Aliexpress. Waarom zouden ze dan de producten bij jou afnemen? Het antwoord zou bijvoorbeeld een snellere levering en een goede en betrouwbare service (in het Nederlands).

Een product keuren

Voordat je begint met het inkopen van grote partijen is het slim om de producten, die je denkt te verkopen, eerst te laten keuren. Zo kun je bijvoorbeeld aan vrienden en familie vragen of ze deze producten zouden kopen en waarom dan wel (of niet). Zo weet je van te voren of er animo is voor het product. Er zijn genoeg mensen die veel producten in een keer gekocht hebben en er later achter kwamen dat er geen animo voor was.